Sunday, November 7, 2010

Toyota Corolla

Ο βραβευμένος με Πούλιτζερ δημοσιογράφος / οικονομολόγος / εκκολαπτόμενος πολιτικός David Broder δήλωσε απερίφραστα πρόσφατα πως ο μοναδικός τρόπος για την Αμερική να ξεφύγει από την οικονομική κρίση είναι ο Πόλεμος με το ΙΡΑΝ, την μεγαλύτερη εκκολαπτόμενη απειλή για το δυτικό οικοδόμημα στον αιώνα που μας έρχεται, Ο μετριοπαθής κατα τα άλλα Μπρότερ ισχυρίζεται πως η Αμερική αν θέλει να διατηρήσει τον ηγεμονικό της ρόλο στον πλανήτη τα επόμενα 100 χρόνια θα πρέπει αργά η γρήγορα να ισοπεδώσει το ΙΡΑΝ, όσο πιο νωρίς το πράξει τόσο το καλύτερο για την Αμερική αφού το Ιραν δεν θα προλάβει να δημιουργήσει πυρηνικά όπλα. Ως γνωστό όλες οι οικονομικές αναλύσεις δηλώνουν πως με κανονικούς ρυθμούς ανάπτυξης ο πλανήτης θα χρειαστεί τουλάχιστο 15 χρόνια για να επανέλθει στα προ της κρίσης κανονικά επίπεδα ανεργίας. Με ένα μεγάλης κλίμακας πόλεμο όμως που θα εξολοθρεύσει μερικά εκατομμύρια.. ανέργους η οικονομία θα είναι "back on track in no time", λέει ο Μπρότερ χωρίς ίχνος σαρκασμού ή ειρωνείας στο πρόσωπο του.

Μοναδική όαση στην τραγική κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας είναι όπως όλοι γνωρίζουμε η Γερμανία με το χαμηλότερο ποσοστό ανεργίας στην σύγχρονη ιστορία της (μόλις 8.5% για τους νέους κάτω των 25)ενώ την ίδια ώρα στην Ελλάδα τα πραγματικά νούμερα έχουν ξεπεράσει το 55%
Στην Ισπανία 42% και στην Κύπρο 1 στους 5 νέους είναι άνεργος.

Τίποτε φυσικά δεν είναι τυχαίο σε αυτή την ιστορία και η περίπτωση της Γερμανίας δεν είναι εξαίρεση. Το ευρώ είναι η φυσική συνέχεια του Γερμανικού μάρκου και η χώρα που ελέγχει την κεντρική νομισματική τράπεζα της Ευρώπης είναι η Γερμανία, Αν το Γερμανικό μάρκο ήταν μετοχές η Γερμανία θα κατείχε το 60% της εταιρίας. Για όσους ασχολούνται ή ασχολήθηκαν στο παρελθόν με το χρηματιστήριο θα γνωρίζουν πως ο βασικός μέτοχος είναι αυτός που μπορεί να καθορίσει την συναλλαγματική αξία είναι αυτός που μπορεί ανα πάσα στιγμή *αν δεν υπάρχει διαφάνεια στα επενδυτικά προγράμματα να καταστρέψει τους μικρομετόχους και να φύγει με τα κέρδη. Το νόμισμα δεν λειτουργεί φυσικά 100% σαν μετοχική φούσκα όμως πιστέψτε με έχει αρκετά κοινά.
Ανα τους αιώνες από την εποχή της αρχαίας Ελλάδας ο μοναδικός τρόπος να αντιμετωπισθεί η ανεργία είναι μέσω της υποτίμησης του νομίσματος, όπως μας πληροφορεί ο Αριστοτέλης (Αθηναίων Πολιτεία), την πρώτη υποτίμηση νομίσματος την έκανε ο Σόλωνας. (Πριν από το Σόλωνα 1 μνα διαιρούνταν σε 70 δραχμές και επί Σόλωνα 1 μνα έγινε 100 δραχμές). Ακολούθησαν χιλιάδες υποτιμήσεις μέχρι το θρυλικό "δυστυχώς επτοχεύσαμεν" του Τρικούπη.


Με απλά λόγια

Αν θυμάστε  ακούσαμε  κάποτε άπο τους παππούδες μας.. "Παλιά αγόραζα χωράφι με 4 σελίνια γιε μου!!", "παλιά έπιαννα μια λίρα τον μήνα και ήμουν ευχαριστημένος!" Η οικονομία, είναι μια συνεχής μάχη μεταξύ κατώτατου μισθού και τις τιμές βασικών αγαθών αν ο βασικός μισθός δεν ανέβαινε και άν η κυβέρνηση δεν έτρωγε το χρέος με την υποτίμηση του νομίσματος ο εργαζόμενος θα έπαιρνε σήμερα 1,60 ευρώ το μήνα και το μόνο που θα μπορούσε να αγοράσει για το υπόλοιπο του μήνα θα ήταν ένα κουτί Γάλα που θα στοίχιζε 1,60. Ενώ πολύ απλά με το να δόσεις "ψεύτικο χρήμα" στον εργαζόμενο ούτως ώστε να μπορεί  μετά να πληρώσει  για να κινηθεί η αγορά βοηθάς την οικονομία να ανακάμψει, διότι η πραγματική αγορά ουδέποτε θα ρθει να ρίξει τις υπερτιμημένες τιμές της από μόνη της. Θα πρέπει  εσύ να υποτιμήσεις το νόμισμα σου και να αυξήσεις τον κατώτατο μισθό ουτως ώστε ο έμπορας που αποφάσισε να πουλάει το νερό 2ευρώ το μπουκαλάκι να εξακολουθεί να το πουλάει  τόσο όμως και ο πολίτης να εξακολουθεί να μπορεί να το αγοράζει, όλοι θα νομίζουν πως είναι πλουσιοι όμως στην ουσία όλα θα έχουν την ίδια αξία που είχαν όταν πρωτοξεκίνησαν. Ετσι κρατάς τις ισορροπίες και  περιορίζεις το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών. Αν δεν το πράξεις αυτό  μοιραία θα δημιουργηθεί μια νέα γενεά ανθρώπων που θα βγούν στην αγορά εργασίας με μισθούς σκλαβιάς. Και όλος ο Πλούτος θα καταλήξει στα χέρια των λίγων και στο αμέσως επόμενο βήμα δεν θα έχει καμία απολύτως αξία και νόημα. Το χρήμα πρέπει πάντα να κινείται.
Η κυβέρνηση λοιπόν δίνει εντολή στη κεντρική τράπεζα να τυπώσει χρήματα,  επενδύει αυτά τα λεφτά σε υποδομές και ανάπτυξη, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας δίνει ρευστό και κίνητρα σε ιδιώτες για να επενδύσουν εκεί που θέλει και να μετατοπίσει την επόμενη κεφαλαιοποίηση, ή κατα άλλους καπιταλιστική φούσκα.  Η υποτίμηση του νομίσματος όμως φέρνει και άλλες πολύ ευεργετικές επιπτώσεις στην οικονομία,  μπορείς άφοβα να ανεβάσεις έτσι παράλληλα τον κατώτατο μισθό πχ σε 1000. Ασχέτως αν την ίδια ώρα που το νόμισμα θα αξίζει σε 2-3 χρόνια το 1/3 της αξίας του, άρα εκεί που έπαιρνες 700 και τα λεφτά σου είχαν αξία 700  θα παίρνεις 1000 και μέχρι να τα βάλεις στην τσέπη σου θα αξίζουν ουσιαστικά ξανά 700 (έστω και αν ποσοτικά θα είναι 1000). Οσο και αν φαίνεται παράξενο αυτό το  περίεργο τέχνασμα που πρώτος σκαρφίστηκε ο Σόλωνας είναι  μέχρι σήμερα ο μοναδικός τρόπος να καταπολεμήσεις τον πληθωρισμό και την ακρίβεια στην πραγματική οικονομία η οποία είναι στη φύση της να καταφεύγει στην αισχροκέρδεια και την υπερτίμηση. Αυτό έκανε ο Τσόρτσιλ στην μεγάλη κρίση του 40. Αυτό κάνει σήμερα ο Ομπάμας στην Αμερική. Αυτό θα έπρεπε να κάνουμε και εμείς εδώ στην Ευρώπη όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά..

  Δέν είναι κρυφό μυστικό πως οι τιμές των βασικών αγαθών σε Ελλάδα και Κύπρο είναι 2 φορές πιο υπερτιμημένες σε σχέση με την Γερμανία, αυτό είναι γνωστό τοις πάσι. Η Γερμανία είναι πιο φτηνή χώρα, δεν έχει δηλαδή πληθωρισμό ούτε και χάσμα μεταξύ των μισθών  και των τιμών της και έτσι δεν χρειάζεται να υποτιμήσει τίποτε, είναι εξάλλου πλεονασματική  οικονομία, παράγει δηλαδή προϊόντα δεν καταναλώνει απλώς και έτσι κρατάει όμηρο την υπόλοιπη Ευρώπη, η οποία χρειάζεται επειγόντως υποτίμηση νομίσματος και δεν είναι μονάχα αυτό το πρόβλημα μας, (η ανεργία ο πληθωρισμός και το υπερτιμημένο ευρώ) δυστυχώς τα προβλήματα μας είναι πολύ πιο διαρθρωτικά.

Καταρχάς το χρέος των ευρωπαϊκών χωρών (ελλάδας κύπρου κτλ) είναι πλέον σε ευρώ. Δεν μπορεί η Ελλάδα να βγεί από αυτό (τηρώντας στάση πληρωμών) χωρίς να καταστραφεί ολοκληρωτικά οικονομικά και να γίνει Βουλγαρία όπου το εθνικό νόμισμα δεν μπορεί πλέον να αγοράσει ούτε ένα ασθενοφόρο για τη χώρα και η πρωτεύουσα Σόφια μια πόλη 3 εκατομμυρίων έχει μονάχα 13 ασθενοφόρα επειδή πολύ απλά το χρέος  όλου του ανατολικού μπλόκ ήταν σε δολάρια.


(εδώ υπάρχει και μια άλλη πτυχή στην αφήγηση και έχει να κάνει με τους πολιτικούς ηγέτες και τι συμφέροντα εξυπηρετούν τελικά, την οποία ίσως αναλύσουμε σε μια άλλη ανάρτηση)

     Η χώρα λοιπόν που μπορεί και ελέγχει την κεντρική τράπεζα μπορεί να κερδοσκοπεί σε βάρος των υπόλοιπων χωρών με το να ρυθμίζει τα επιτόκια στα οποία δανειζόμαστε ως χώρες για να χρηματοδοτήσουμε τα έξοδα του κράτους μας. Αν ανέβουν τα επιτόκια αυτό σημαίνει πως αυξάνεται και το δημόσιο χρέος μας, το χρέος των παιδιών μας δηλαδή, και καθίσταται μη βιώσιμο. Κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να συμβεί τόσο εύκολα αν είχαμε το δικό μας νόμισμα. Η χώρα απλά θα υποτιμούσε το νόμισμα της και θα έβγαινε από την δύσκολη θέση. Λαϊκιστικά θα έλεγε κανείς πως σήμερα δεν χρωστάμε πια στο μπαμπά μας ή τη μαμά μας. Χρωστάμε στον Λ.Φανιέρο της Ευρώπης ο οποίος έρχεται στο σπίτι μας , στο μαγαζί μας και μας καθορίζει τι θα κάνουμε, πως θα το κάνουμε, πότε θα το κάνουμε.
Χωρίς ίχνος αστεϊσμού κάπως έτσι είναι τα πράγματα σήμερα στην ΕΕ. Ναι, αυτού του υπέροχου δημοκρατικού οικοδομίματος όπου και η πιο μικρή και ασήμαντη χώρα είχε το βάρος της γνώμης και μπορούσε να θέσει βέτο σε όλα τα θέματα κτλ.  Πατώντας από τη μία συνθήκη στην άλλη φτάσαμε χωρίς αποσκευές στο σημερινό ευρωσύνταγμα όπου πλέον υπάρχει μονάχα 1 κεντρική εξουσία στη κομισιόν η οποία θέτει απανωτές προτάσεις και ψηφίσματα στο ευρωκοινοβούλιο και ουσιαστικά αποφασίζει /ελέγχει τα πάντα στα της Ευρώπης και να σας πω την αλήθεια.. Δεν θυμάμαι να ψήφισα ποτέ κανένα ούτε ξέρω καν ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι που χαράζουν την οικονομική πολιτική της χώρας μου και όχι μόνο, προσφάτως η Ανγκελα είχε το θράσος να προτείνει την αφαίρεση του δικαιόματος ψήφου(!) σε όσες χώρες είναι "δημοσιονομικά απείθαρχες"  (στις προσταγές της Γερμανίας)
Συγνώμη αν φαίνομαι ακραίος αλλά είναι αυτό δημοκρατία; Κατά την γνώμη μου αυτό είναι η μεγαλύτερη κοροϊδία που μπορεί να υπάρξει. Η κομισιόν και συνάμα η Ευρώπη είναι ένα κλαμπ-ελίτ το οποίο εξυπηρετεί εξόφθαλμα και προωθεί τα συμφέροντα της Γερμανίας και αυτό είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟ, αν τα συμφέροντα μας τυγχάνει να συμπίπτουν με τα δικά τους ΚΑΛΩΣ αν όχι.. touche που λένε και οι Γάλλοι.

Για παράδειγμα ψηφίστηκε στην ευρωβουλή όλες οι χώρες να απελευθερώσουν κονδύλια και να χρηματοδοτήσουν την "απόσυρση των παλιών αυτοκινήτων"
..Για να προστατεύσουμε -και καλά- το περιβάλλον αλλά και να.. αγοράσουμε φυσικά  μοιραία καινούρια αυτοκίνητα. Βολικά Βολικά η μοναδική χώρα που παράγει αυτοκίνητα στην Ευρώπη σήμερα είναι η Γερμανία και σε πολύ μικρότερο βαθμό η Γαλλία και η Ιταλία (οι οποίες εξάλλου εταιρίες τους έχουν εξαγορασθεί προ πολλού από Γερμανικές, η Λαμποργκίνι για παράδειγμα ανήκει στην Audi που και αυτή ανήκει με την σειρά της στη volkswagen).
  Αν θυμάστε στη Κύπρο μια φορά και ένα καιρό τα κινέζικα αυτοκίνητα ήταν πιο φτηνά και τα Γερμανικά πιο ακριβά. Πώς ξαφνικά ήρθαν τα πάνω κάτω;  Πολύ απλά το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο ενέκρινε πρόταση νόμου της κομισιόν και οι εταιρίες που δεν εδράζουν τα εργοστάσια τους στην Ευρώπη υποχρεούνται να πληρώνουν υψηλούς φόρους και δασμούς εκτοξεύοντας τις τιμές των δικών τους αυτοκινήτων καθορίζοντας ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο την αγορά.
Δασμολογική εξαίρεση θα μπορούσαν να πάρουν μονάχα εταρίες πχ Toyota που μετέφεραν τα εργοστάσια τους στην ευρώπη και παράγουν τα αυτοκίνητα τους πλέον σε "ευρωπαϊκό" έδαφος εργοδοτώντας "Ευρωπαίους εργάτες"

Γιαυτό στη μετά-ευρώπη εποχή βλέπουμε την Toyota να πουλάει σε προσιτή τιμή μονάχα τα yiarris swift κτλ και γενικώς μονάχα αυτοκίνητα που παράγει στην ευρώπη και όχι κάποια άλλα μοντέλα Rangler κτλ που παράγει στην Ιαπωνία. Η mitsubishi μπορεί να πουλάει πλέον σε ανταγωνιστική τιμή τα colt που παράγει στην ευρώπη Η honda τα κοντόκωλα civic η Ford τα fiesta και πάει λέγοντας..  Και για να εξηγούμαι, όταν λέω "Ευρώπη" εννοώ φυσικά Γερμανία, διότι τελευταία φορά που τσέκαρα εκεί εδράστηκαν όλες οι ξένες εταιρίες για να παράξουν  "ευρωπαικά" αυτοκίνητα που θα γλυτώσουν τον δασμό. Στη Γερμανία. Ούτε στην Ελλάδα ούτε στην Κύπρο. Εκεί πληρώνουν φόρους Εκεί απασχολούν χιλιάδες υπαλλήλους εκεί γίνεται το χοντρό παζάρι.

Επομένως ποιος κερδίζει και ποιος χάνει με το να αγοράσουμε  καινούριο επιχορηγημένο αυτοκίνητο (με τα λεφτά των  φορολογουμένων φυσικά)
Ασφαλέστατα η Γερμανία που με αυτό το τέχνασμα δημιουργεί κίνηση στην αγορά που δραστηριοποιείται. Το ίδιο ισχύει με τις Γερμανοανεμογεννήτριες τα Γερμανοφωτοβολταικά Τις Γερμανοαποχετευτικές σωλήνες και δε συμμαζεύεται.

 Δεν ξέρω εσείς πως βλέπεται τα πράγματα. Το δικό μου toyota corolla πάντως, αυτό που άφησα κάποτε στο γκαράζ του πατρικού μου όταν έφυγα για τα ξένα, ακόμη μια χαρά κάνει τη δουλειά του κάποτε τα καλοκαίρια που το χρειάζομαι όταν γυρίζω.. και δεν το αλλάζω κυρία Μέρκελ με καμία επιχορήγηση.






1 comment:

Anonymous said...

pio akyro tragudil