Tuesday, August 31, 2010

Μαγδαλινή

Λένε πως πρέπει να διασχίσεις την έρημο μόνος για να κατανοήσεις το βαθύτερο νόημα της ζωής, όπως έκανε ο Ιησούς λένε κάποιοι. Πρόκειται φυσικά για μια αλληγορία η "έρημος" είναι στην ουσία μια οποιαδήποτε κατάσταση όπου το άτομο είτε κατ' επιλογή είτε λόγω ορισμένων συγκυρίων ανάγκης αλλάζει κοινωνικό περιβάλλον, αποκόπτεται από συγγενείς και φίλους και περνάει ένα σημαντικό χρονικό διάστημα παρέα με τις σκέψεις του. Θα καταλαβαίνουν καλύτερα τι θέλω να πω όσοι για παράδειγμα μικροί άλλαζαν σχολεία, όσοι πήραν πχ δυσμενή μετάθεση στο στρατό σε μια ακριτική γωνιά του τόπου και ειδικότερα όσοι έχουν ζήσει στο εξωτερικό, έχουν καθίσει μόνοι στο βαγόνι ενός τρένου, στη βρόμικη στάση ενός ακόμη πιο βρόμικου λεωφορείου.
Οι συνθήκες μπορεί να διαφέρουν, ο καθένας μπορεί να γεμίσει το κενό της αλληγορικής ερήμου με τα δικά του βιώματα..

Αυτός που θα διασχίσει την έρημο κινδυνεύει να χαθεί για πάντα μέσα σε αυτή όμως μπορεί να συναντήσει την όαση.


Μετά από μια δύσκολή μέρα πεινασμένος αποφάσισα να τη βολέψω με φαστφουντάδικο. Τιμής ένεκεν στα παλία, σε ένα από τα πιο παρακμιακά μπερκεράδικα της πόλης παρήγγειλα ένα κανονικό μπέργκερ. Πλήρωσα 5 ευρώ και κάθισα στο γωνιακό τραπέζι. Μπροστά μου καθόταν μία γυναίκα γύρω στα 37.

Πριν προλάβω καλά καλά να καθίσω άκουσα μια φωνή..

-Ραμαζάνι;

ύψωσα το κεφάλι, ήταν η άγνωστη γυναίκα αυτή που μου απηύθυνε τον λόγο.

-Συγνώμη;

-Από που είσαι;

Ομολογώ πως με έπιασε εξ απροόπτου, νόμιζα πως είχα χάσει τον τρελομαγνήτη που κουβαλούσα όταν ήμουνα φοιτητής, μα πάλι αφού συχνάζω στα ίδια μέρη..
Από την εμφάνιση ήταν προφανές το επάγγελμά της, όμως ποιος είμαι εγώ να κρίνω; Το αν θα της απαντούσα ή όχι θα καθόριζε το κατα πόσο θα απολάμβανα το γεύμα σε έντονο αέρα αμηχανίας ή όχι. ...Δεν γαμιέται σκέφτηκα..


- Κύπρο..

- Κύπρο;

- Ναι.

- Μουσουλμάνος; ή Χριστιανός;

Προφανώς θα εννοούσε ΕΚ ή ΤΚ..

- Τίποτα από τα δύο.

- Τί είσαι;

- Δεν πιστεύω σε τίποτα. (Εν τω μεταξύ καταβροχθίζω το μπέργκερ βιαστικά)

- Σε ενοχλώ;

- Οχι καθόλου..

- Τί είσαι;.

- Είμαι Χριστιανός..

-Μοιάζεις λίγο Αραβας αλλά όχι πολύ.
Έχεις πολύ έντονα χαρακτηριστικά, είσαι ψήλος αλλά έχεις σκούρο δέρμα.

-Από την θάλασσα, η μητέρα μου είναι πιο ξανθή από εσένα, της λέω χαμογελώντας

-Σίγουρα δεν είσαι Άραβας;

-Σίγουρα.

-Αλ χαουιπ ταχχχαχ σιαλιχχ ...σαχχασαχ..

-Μιλάς αραβικά;

-Κατάλαβες τι είπα; Είδες το κατάλαβα πως είσαι Αραβας.

-Δεν κατάλαβα τίποτα..

-Πως σε λένε;

-Κύριάκος

-Ελα Πες μου το κανονικό σου όνομα.. Μασουτ; Χασαν?

- Κυριάκο με λένε..

- ΤΣΠ Θέλεις Ούζο;

- Οχι.

- Α, είσαι καλό παιδί.

Βγάζει ένα μπουκαλάκι ούζο από την τσάντα της και το κατεβάζει χωρίς να το αραιώσει..

-Δούλεψα σε μαγαζί στο Πακιστάν 18 χρόνια.. ..Οι Πακιστανοί ξυρίζονται κάτω οι Ινδοί όχι.. (....)
..Σε ενοχλώ;

-Τι πίνεις το ούζο έτσι; θα πεθάνεις..

- Ολοι θα πεθάνουμε. Να πεθάνουμε. /και πίνει ακόμη λίγο.

- Το συκώτι μπορεί μόνο να αφομοιώσει ένα ποτήρι αλκοόλ την ημέρα άμα πίνεις παραπάνω λιώνει σιγά σιγά.

- Ημουν νοσοκόμα στο Ρωσία ξέρω..

- (...)

- Ελληνες καλύτεροι άνθρωποι από τους Ρώσσους, κοίτα εσύ έκατσες σε μονό τραπέζι εγώ έκατσα σε τετραπλό και σε ενοχλώ..

- (....)

- Ελληνες αγαπούν σκύλους ζώα Ελληνας περάσει από πάνω σκύλο που κοιμάται Ρώσσος κλοτσήσει σκύλλο.

- Ολοι οι Ρώσσοι κλοτσήσουν σκύλλο;

- Ετσί είναι Ρώσσοι.

- Ε, άμα πίνετε όλη μέρα ούζο..

- Σου αρέσει Ελληνική μουσική; (...) Βέρτης;

- Οχι..

- Νίνος;

- Οχι..

- Γιατί δεν σου αρέσει ελληνική μουσική;

- Ε, δεν μου αρέσει αυτή η μουσική που λες.

- Γιατί;

Κοντοστάθηκα λίγο, όντως.. αναρωτιέμαι, ..Γιατί δεν μου αρέσει;

- Δεν μου αρέσει διότι μιλάει συνέχεια για γαμήσι..

- Οχι γαμήσι , Ερωτα! Αγάπη..

- Ε το ίδιο δεν είναι;..

- Ε τί μουσική σου αρέσει;

- Δεν ακούω μουσική. Οτι παίζει το ράδιο..

(στο μεταξύ βουτάω στο σος τις τελευταίες πατάτες)

Ξαναβγάζει το Ούζο άπο τη τσάντα της και το αδειάζει μονορούφι.

Σηκώνεται βιαστικά και απομακρύνεται..

- Εγώ φύγει..



6 comments:

Aceras Anthropophorum said...

Καλά, δεν την ελυμπήστηκες γιατί ήταν

1. πότησσα;
2. ήταν ντυμένη τζιαι μιλούσε σαν...;
3. ήταν 37 χρονών;
4. δεν είχε σώμα, πρόσωπο, δέρμα, μυρωθκιάν του γούστου σου;
5. δεν σε τραβούν οι γεναίτζιες;
6. έπαιζεν μαζί σου αλλά στην ουσίαν δεν της άρεσκες;


Έσιεις τζιαι αναγνώστες περίεργους! δεν πρέπει να τους αφήνεις σκοτεινά σημείαν ;))

kyriakos said...

1 νομίζω ήταν πότησσα επειδή ούλλοι οι ρώσσοι είναι πότες? ή επειδή δεν της άρκεσε η δουλειά που έκαμνε για 30 χρόνια;

Οταν της είπα να μην πίνει γιατί θα φκάλει τάρτακα μου είπε πως δεν τρέχει και τίποτε αν πεθάνει μιαν ώραν αρχύτερα..

2 εφόρεν μια μαύρη μπλούζα πουτζίνες που φαίνεται η ράσιη..

3 τελικά είπε μου πως ήταν 46!


4 ήσιεν ότι έχουν ούλλες οι γεναίτζες ρε ασέρα..


5 εν καλές τζαι οι γεναίτζες..

6 στην αρκή ενόμισα πως ήθελε να με τσιμπήσει για πελάτη αλλά τελικά μάλλον ήθελε απλά κουβέντα..
τζίνη έβαλεν με 35 διότι είμαι ψηλός τζαι παστός και μεγαλοδείχνω αλλά είπα της πως είμαι 26 και πρέπει να της έκοψα τα πόθκια της...

ελπίζω να σε κάλυψα..

strovoliotis said...

Αλλη ιστορία πάλε! Εμέναν πάντως ο πιο παράξενος τύπος που μου τυχαίνει, είναι ο περιπτεράς μου, άμα τελειώνει το νυχτερινόν του οκτάωρο.

the Idiot Mouflon said...

Ούζο ξεροσφύρι με έτσι ζέστη...

Πάει, χάλασε ο κόσμος...

Anef_Oriwn said...

Δες και γι’ αυτήν την Μαγδαληνή:
“Μαρία η Μαγδαληνή”, μυθιστόρημα του Γιώργου Λεονάρδου, από τες εκδόσεις “Λιβάνη” [2001] … Έχει πλάκα!

kyriakos said...

Γεια σας παιδιά, καλό χειμώνα σε όλους..